Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Pracowita jesień ministerstwa

Treść

Wiceminister zdrowia Marek Twardowski zapowiada bardzo pracowitą jesień w resorcie. Plan na najbliższe miesiące to między innymi kilka nowelizacji ustaw, m.in. prawa farmaceutycznego i ustawy refundacyjnej. Pacjenci obecnie najbardziej czekają na nowelizacje listy leków refundowanych, z którą resort zdrowia spóźnia się już dwa miesiące.

- Wszystkie projekty składają się na kompleksowy obraz reformy, jaka odbędzie się na państwa oczach w zakresie prowadzenia szeroko rozumianej polityki lekowej państwa - zapewnił wiceminister Twardowski, który był wczoraj gościem konferencji na temat prawa farmaceutycznego. Marek Twardowski podkreślił, że nowelizacja prawa farmaceutycznego jest obecnie w toku konsultacji zewnętrznych, natomiast projekt ustawy o urzędzie rejestracji produktów leczniczych, wyrobów medycznych i produktów biobójczych oczekuje jeszcze na opracowanie, podobnie jak projekt ustawy refundacyjnej. Wszystkie projekty ustaw mają zostać jednak uchwalone w ciągu kilku najbliższych miesięcy - tak przynajmniej zapewnia Ministerstwo Zdrowia. Resort chce również zmierzyć się z kwestią reklam leków w mediach. Nowelizacja rozporządzenia przygotowanego przez MZ przewiduje, że reklamy leków nie będą mogły być emitowane w radiu i telewizji do 20 minut przed i po audycjach popularnonaukowych i dokumentalnych, związanych tematycznie z działaniem danego produktu leczniczego lub jego wskazaniami leczniczymi. Obecnie obowiązuje zakaz emisji reklam produktów leczniczych wyłącznie przed i po audycjach kierowanych do dzieci. Nowela zakłada, iż reklama produktu leczniczego, będąca przypomnieniem pełnej reklamy, poza jego nazwą własną i nazwą powszechnie stosowaną może zawierać tylko znak towarowy (logo), niezawierający odniesień do wskazań leczniczych, postaci farmaceutycznej, dawki, haseł reklamowych lub innych treści reklamowych.
Jak podkreśla resort zdrowia, zabieg marketingowo-reklamowy, jakim jest przypomnienie reklamy, ma na celu utrwalenie promowanych treści poprzez powtórzenie m.in. nazwy produktu tak, aby konsument miał możliwość zapamiętania danego producenta i marki.
Izabela Borańska-Chmielewska
"Nasz Dziennik" 2009-09-30

Autor: wa